.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ورود ليدر جريان انحرافي به دعواي پورمحمدي و دولت
ورود ليدر جريان انحرافي به دعواي پورمحمدي و دولت

شفاف: همين چند روز پيش بود كه سخنان وزير سابق كشور و رئيس سازمان بازرسي امروز در جمع دانشجويان دانشگاه شريف ، انتقادهاي شديدي را متوجه دولت و دولتي ها كرد.

مهم ترين بخش سخنان پور محمدي اما به اتهامات برخي نزديكان دولت برمي گشت كه واكنش مستقيم محمد رضا رحيمي، معاون اول رئيس جمهور را در پي داشت.

پورمحمدي درباره پرونده قضايي برخي اعضاي حاضر در دولت گفته بود: عیب‌هایی که شما به زبان می‌آورید را من هم می‌دانم و ما خودمان پرونده‌شان را تکمیل کردیم و به دادگاه فرستادیم اما باید بدانیم که برخی فعالیت‌ها به صلاح کشور نیست و باید تلاش کرد تا کشور در یک تعادل، مسیر پیشرفت خود را طی کند.

 در اين جلسه یکی از دانشجویان از معاون اول رئیس‌جمهوری اسم برد که پورمحمدی گفت: من نمی‌توانم به لحاظ قانوني اسم از کسی بیاورم اما همین قدر بدانید که پرونده ایشان بدون هیچ کم و کاستی مورد بررسی قرار گرفت، تکمیل شد و از سازمان بازرسی به محکمه رفت و حتی مرحله بازپرسی هم انجام شد.

وی گفت: هر چند که در مرحله برگزاری دادگاه متوقف شده که آن هم به عهده من نیست آن کاری که به عهده سازمان من بود بدون کم و کاست انجام شد.

بعد از آن بود كه رحيمي در مقام پاسخ برآمد و پورمحمدي را متهم به نوعي تخلف مالي كرد.

محمدرضا رحيمي با انتقاد شديد از پورمحمدي گفته بود: این شخص در زمانی که در دولت مشغول به‌کار بود و پیش از آنکه از دولت طرد شود، حدود 21 میلیارد تومان که با سود متعلق به آن به بیش از 30‌میلیارد تومان بالغ می‌شود را به طور غیر قانونی از وزارتخانه خارج و تاکنون که 4 سال از آن تاریخ می‌گذرد، عودت نداده است که با این پول می شود به هزاران دانشجو وام تحصیلی داد.

پورمحمدي نيز بلافاصله در مقام پاسخ بر آمد و اعلام كرد، چنین پولی از وزارت کشور خارج نشده بلکه به عنوان وام در اختیار کارکنان این وزارتخانه قرار گرفته است.

مصطفی پورمحمدی افزود: مورد اتهامی آقای رحیمی وامی بوده است که به کارکنان وزارت کشور پرداخت شده است. در زمانی که مسئولیت وزارت کشور را بر عهده داشتم به بیش از 3هزار نفر از کارکنان این وزارت خانه وام پرداخت کردم که وام گیرندگان باید طی یک دوره زمانی آن را برگشت می‌دادند.

پورمحمدی گفت: بعد از اینکه وزارت کشور را رها کردم، وزیر بعدی باید در جهت بازپس‌گیری آن اقدام می‌کرده است.

حالا اما در حالي كه جواد صباغ، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکتهای تعاونی، اخذ وام تعاوني ها از وزارت كشور را تاييد كرده و گفته: از تاریخ 24/09/86 تا 15/12/86 مجموعاً مبلغ 21 میلیارد تومان از طرف معاونت عمرانی و سازمان شهرداریها به تعاونی مسکن شماره 4 وزارت کشور پرداخت شد که این تعاونی نیز از تاریخ 04/02/87 ( یعنی کمتر از دو ماه ) به بازپرداخت وام مربوطه اقدام نمود که تاکنون مبلغ 11 میلیارد تومان آن پرداخت و مابقی نیز به صورت تعهد ساخت و تحویل آپارتمان به سازمان محترم شهرداریها در حال انجام است، روزنامه ايران، كه اين روزها به تريبون جريان انحرافي شهرت دارد،اتهام جديدي را متوجه وزير سابق كشور دانسته و اعلام كرده  ادعاي پرداخت وام تنها مورد تخلف پورمحمدي نيست و روزنامه ايران در صورت لزوم اطلاعات دقیق تري را منتشر خواهد كرد.

در اين روزنامه آمده است كه در دوران مسئوليت پورمحمدي در وزارت كشور، در يك فقره 10.5 ميليارد تومان براي ورود 500 دستگاه اتوبوس از چين به صورت غيرقانوني  و با اصرار شخص وزير  و بدون اخذ ضمانت به فردي كه به گفته روزنامه ايران اخراجي يكي از وزارت خانه هاي حساس بوده پرداخت شده است.

بر اساس ادعاي اين روزنامه، رئيس جمهور بعد از جايگزيني صادق محصولي در وزارت كشور دستور فوري داده كه با متخلفين اين امر برخورد شود.

همچنين اين روزنامه نقش اسفنديار رحيم مشايي را نيز در پيگيري تخلفات وزير كشور پررنگ دانسته و  اضافه كرده كه رئيس حلقه انحرافي در پي نوشت دستور رئيس جمهور نوشته است: خواهشمند است دستور فرماييد موضوع به طور دقيق مورد رسيدگي قرار داده و نسبت به استرداد وجوه ياد شده (اصل و فروع ناشي از آن) اقدام و نتيجه را اعلام نماييد، تا به اين ترتيب پاي رئيس دفتر جنجالي رئيس جمهور نيز به عنوان يكي از پيگيري كنندگان تخلفات پورمحمدي به ماجراباز شود و به اين ترتيب روزنامه ايران گام ديگري در جهت تطهير مشايي و حلقه ياران نزديك به دولت كه بارها به تخلفات اقتصادي متهم شده اند، بردارد.
 
البته روزنامه ايران تخلفات ديگري را نيز به پور محمدي نسبت داده كه به نظر مي رسد با توجه به جوابيه مدير عامل شركت تعاوني ها به نفع پورمحمدي در نوع خود جالب توجه به نظر مي رسد.

حالا بايد منتظر واكنش پورمحمدي به اين اظهارات روزنامه ايران بود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.133 seconds.